Polowanie na Golluma


Polowanie na Golluma to pierwszy dodatek, mały dodatek do dużej karcianki Władca Pierścieni LCG, o której pisałem już TUTAJ. Należy do całego cyklu Cienie Mrocznej Puszczy i dzięki niej możemy poczuć się jak prawdziwy poszukiwacze przygód rodem ze Śródziemia. Nasze myśli zaprząta Gollum i jego osoba, bo to za nim będziemy uganiać się po Puszczy, narażając swoich bohaterów na wiele niebezpieczeństw i pułapek. Jak dodatek, to musi wprowadzać coś nowego prawda? Niestety nie we wszystkich grach tak jest, zwłaszcza w typu LCG, które przeistaczają się po paru miesiącach w karcianki kolekcjonerskie i nie mają nic innego za zadanie jak systematyczne opróżnianie naszych portfeli. Władca na szczęście taki nie jest, choć dodatków wyszło spooorrrooo to nie skupia się wyłącznie na naszych pieniądzach, a urozmaiceniu przygód. 

Polowanie na Golluma składa się z 60 nowych kart, w tym jednego nowego bohatera Bilbo Bagginsa, który po zapoznaniu się z jego statystykami jest postacią przeciętną i niewiele będzie graczy, którzy wcielą jego postać do wyprawy. Inaczej ma się sprawa z kartami poszczególnych stref: Taktyki, Przywództwa, Ducha i Wiedzy. Każdy gracz, kupując ten dodatek powinien mieć już swoją ulubioną talię i starać się nią grać - Polowanie dodaje parę kart do każdej strefy tak, byśmy musieli się zastanowić dwa razy, zanim coś wyrzucimy z talii, dając miejsce tej nowej. Na uwagę zasługuje Pieśń Królów, która okazuje się niezwykle użyteczną kartą, pozwalając nam na korzystanie z wpływu innej strefy. Na jeszcze większą uwagę zasługuje Skrzydlaty Stróż z Taktyki, który okaże się niezbędną kartą defensywną - tak naprawdę od tej właśnie karty rozpoczynamy znajomość z orłami, które w późniejszych dodatkach będą niezwykle cenne.



Oczywiście wraz z innymi kartami dostajemy nowy scenariusz. Po pierwszych trzech z podstawki czas na coś nowego, choć wcale to nie oznacza nudy, o co to to nie! Pierwszy, najłatwiejszy scenariusz części podstawowej służy zrozumieniu mechaniki gry, tak środkowy jest najbardziej urozmaiconą przygodą w całej grze! Nie wspomnę o ostatnim scenariuszu, którego solo przejść się praktycznie nie da. Jak sama nazwa wskazuje, w tym dodatku polujemy na Golluma, który uciekając przed naszymi bohaterami zostawia ślady - właśnie te karty są dla nas najcenniejsze, i powinniśmy utrzymać się przy sobie jak najdłużej. W ostatnim etapie gry będą one niezbędne do ukończenia całej wyprawy! Warto wspomnieć, że każde obrażenie zadane bohaterowi automatycznie usuwa ślady z naszej talli.

To naprawdę ciekawe rozwiązanie i wprowadza do gry sporo pozytywnego zamieszania. Moja pierwsza próba ukończenia wyprawy okazała się olbrzymim sukcesem, bo przeszedłem ją w bardzo krótkim czasie, zdobywając bardzo mało punktów. Sam byłem w szoku! Kolejne partie nauczyły i uświadomiły, że poprzednim razem miałem zwyczajne szczęście. Polowanie wprowadza niezbyt ciekawy element losowości - im ślady będą bliżej wierzchu talli, tym szybciej będziemy mogli ukończyć całą grę. Zdarzało mi się utknąć w jednym momencie na kilka ładnych tur, zgrzytając zębami i kląć jak szewc.



Jak zwykle zachwyca wykonanie całej talli. Wspaniałe rysunki przypominają, że filmy Jacksona to tylko wizja i nie każda postać z uniwersum Tolkiena musi wyglądać dokładnie tak jak w filmowej trylogii. Na uwagę zasługują zwłaszcza postacie głównych bohaterów, które potrafią zachwycić kreską i dbałością o każdy szczegół. Jest klimat moi Drodzy i nie ma się co oszukiwać - na polskim rynku ciężko znaleźć równie klimatyczną karciankę.

Niestety polski wydawca gry, czyli krakowska Galakta zaprzestała wydawanie kolejnych małych dodatków i nie ujrzycie już oryginalnego wydania Polowania. Możecie kupić ją w systemie Druk na Żądanie, przy czym jakość kart może znacząco odbiegać od oryginału. Mi udało się kupić własny egzemplarz na forum o grach planszowych, gdzie trafiłem na okazję i niewiele się zastanawiając kupiłem dodatek. Jedynym mankamentem jest brak pudełka na karty z dodatku, ale nie przeszkadza mi to aż tak bardzo.



Podsumowując tą krótką recenzję - Polowanie na Golluma będzie bardzo dobrą propozycją dla wszystkich tych, którzy zakochali się w podstawce i chcą więcej. Cały cykl oferuje bardzo wiele różnorodnych kart i scenariuszy, wystarczy tylko sięgnąć do portfela. Na polskim rynku gry planszowe są drogie, to fakt i to już na początku odrzuca bardzo wielu ludzi. Małe dodatki do Władcy kosztują w granicach 35-40 złotych i raz na czas można sobie na taki wydatek pozwolić, przecież to tyle co książka :) Jeśli jesteś fanem Śródziemia, czujesz, że chciałbym podjąć jakąś niezwykle epicką wyprawę kupuj śmiało! Bardzo dobrze trafiłeś!


Data wydania 2010
Liczba graczy 1-2
Sugerowana liczba graczy 1-2
Czas gry 60 minut
Sugerowany wiek min. 12 lat
Polski wydawca Galakta
Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

0 komentarze:

Prześlij komentarz