Smart Games - Kamelot Jr. Recenzja


Jako dzieciak uwielbiałem bawić się klockami. Tworzyć wielkie budowle, tory wyścigowe i domy, w których żyłaby klockowa rodzina. Klocki rozwijają wyobraźnie, kreują myślenie przestrzenne i dostarczają mnóstwo zabawy. A gdyby tak połączyć klocki z logiczną łamigłówką? Właśnie coś takiego wymyślili autorzy gry, w którą mogą grać wszyscy, od 3-4 latków, przez znajomych, rodziców, aż po naszych dziadków. Zapraszam na recenzję gry Kamelot Jr, należącej do linii gier Smart Games.


Za co zapłacisz?

Zawartość pudełka mógłbym streścić w kilku słowach. 9 drewnianych klocków, dwie figurki oraz książeczka z zadaniami. Zatrzymajmy się jednak na chwilę. Drewno, z którego zostały wykonane elementy gry są niezwykle dobrej jakości, kolorowe, a co najważniejsze dla dziecka - duże. Całość, czyli zamek prezentuje się naprawdę fajnie. Książka z zadaniami jest kolorowa, ma duże i przejrzyste ilustracje, a także gruby, śliski papier. Co mnie ucieszyło to fajna wypraska, wykonana z miękkiego materiału, który chroni wszystkie elementy przed obiciem w trakcie podróży. SCD oscyluje wokół 119 zł (grę kupicie taniej), co, moim zdaniem, jest trochę zbyt wysoką ceną, jednak należy pamiętać o wysokiej jakości wykonania gry.


Układamy!

Jak gramy w Kamelot Jr? Książeczka zawiera 48 zadań, podzielonych na 4 poziomy trudności. Pierwsza strona zagadki zawiera początkowy układ kilku klocków, wraz z położeniem obu figurek. Naszym zadaniem jest takie ustawianie dostępnych klocków, by spokojnie przeprowadzić rycerza wprost w ramiona księżniczki. Jeśli, naszym zdaniem, ta sztuka się uda, możemy odwrócić kartkę z zdaniem, by zobaczyć, czy nasze myślenie zgadza się z rozwiązaniem łamigłówki. 


Początkowe zadania sprowadzają się do odpowiedniego ułożenia dostępnych klocków. Z czasem ich poziom trudności wzrasta, wymuszając na nas wysilenie szarych komórek i kombinowanie z klockami w taki sposób, by rycerz mógł dotrzeć do księżniczki. I tak, będziemy musieli operować klockami w najróżniejszy sposób - obracać je, tworzyć podpórki i mosty. Ważne, by wyjść z pewnego schematu myślenia i tak tworzyć kolejne konstrukcje, by zmaksymalizować wykorzystanie dostępnych klocków. 


Przy tych najtrudniejszych zadaniach może być potrzebna pomoc rodzica lub rodzeństwa. Co najfajniejsze w Kamelot Jr, w tę grę może grać każdy. Docelowo, chciałem pokazać ją mojemu kuzynowi - podczas rozpakowywania gry sam zacząłem układać klocki, później moja narzeczona, a następnie rodzice. Każdy przy nich się świetnie bawił i pokonywał kolejne łamigłówki z wypiekami na twarzy. To właśnie piękno gier logicznych, w których mamy do czynienia z klockami - każdy, nawet Ci starsi gracze będą chcieli poczuć się, choć przez chwilę, jak dzieci. 

Zamiast smartfona..

Kamelot Jr świetnie rozwija kreatywność i logiczne myślenie dziecka. Niejako kształtuje różne ścieżki myślenia, wymaga chwili zastanowienia, uczy na własnych błędach. Dziecko może się poddać i obejrzeć rozwiązania zagadki, ale to tylko mu pomoże przy następnych łamigłówkach. Myślę, że Kamelot Jr znakomicie sprawdzi się jako alternatywa dla wszystkich książek edukacyjnych, w których zagadki są jednorazowe i średnio interesujące. Duży plus należy się za przemyślane zagadki, mądre podzielenie ich na 4 poziomy trudności, które niejako przeprowadzają dziecko przez swoistą podróż przez nieszablonowe myślenie. 


Dzięki grze, dziecko ma możliwość kształtować swoją spostrzegawczość oraz orientację przestrzenną. Zagadki są skonstruowane w taki sposób, by ich rozwiązanie wymagało chwilę myślenia i zastanowienia się nad każdym ruchem. Jednocześnie wymyślania drogi dla rycerza daje mnóstwo frajdy, dzieciaki spędzają więcej czasu z rodzicami, razem kombinując rozwiązanie zagadki.

Kamelot Jr sprawdzi się również w przedszkolach i innych placówkach edukacyjnych. Duże, ładne klocki, dwie fajne figurki, kolorowa książeczka z zadaniami - czego chcieć więcej? Dzieciaki na pewno zainteresują się tym tytułem i będą wspólnie myśleć nad rozwiązaniem zagadki. Gra jest naprawdę warta zainteresowania i szczerze ją polecam wszystkim rodzicom, którzy szukają czegoś innego niż książki i czasopisma. 

Za masę zabawy dziękuję




Data wydania 2016
Liczba graczy 1
Sugerowana liczba graczy 1
Czas gry W zależności od stopnia trudności zagadki
Sugerowany wiek min. 4 lata
Polski wydawca Granna
Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

0 komentarze:

Prześlij komentarz