Kasa i Spluwy - RECENZJA



Życie gangstera wcale nie jest takie łatwe. Czyhające niebezpieczeństwo, policja, która w każdej chwili może wpaść do kryjówki, nieufność wobec braci po fachu. Właśnie, nie należy przesadzać i ufać kolegom w 100%. Zwłaszcza, gdy dochodzi do podziału łupów, czyli najważniejszej części każdego napadu. Jasne, wszyscy chcieliby wziąć całą pulę, ale pamiętajcie, na stole leży parę w pełni naładowanych pistoletów. Zapraszam na recenzję gry imprezowej Kasa i Spluwy.

Za co zapłacisz?

W prostokątnym pudełku znajdziemy 8 piankowych pistoletów, wiernie odzwierciedlających te oryginalne, fajnie leżą w ręce. Instrukcja jest bardzo krótka, ale treściwa - po jej przeczytaniu wszystkie zasady na pewno będą zrozumiałe. Znaczniki ran, karty łupów oraz pocisków są dobrze wykonane, karty są grube, a co ważniejsze czytelne. Karty postaci również zdają egzamin, jednak plastikowe podstawki są bardzo ciasne, przez co po ich zdjęciu na figurkach postaci widać spore wyżłobienia. Całość oceniam na plus, a grę kupicie już od 85 zł, co jest bardzo dobrą ceną.




Jak strzelać?

Zasady gry Kasa i Spluwy są niezwykle proste. Gramy 8 rund, każda runda to 7 faz. Na początku Ojciec Chrzestny wykłada na środek stołu 8 kart łupów. Następnie każdy z graczy wybiera w sekrecie kartę naboju: strzał lub ślepak. Ojciec odlicza do trzech i w tym czasie każdy musi wycelować broń w innego z graczy. Boss może skorzystać ze swojego przywileju i rozkazać jednemu z bandytów by zmienił cel. Teraz jest czas na przeanalizowanie swojej sytuacji - jeśli chcesz, masz 3 sekundy, żeby zrezygnować z łupów, wtedy musisz przewrócić swoją figurkę. Następnie, pozostali gracze odsłaniają karty nabojów - wszyscy, którzy wybrali tę ze strzałem, ranią swój cel. Każdy kto otrzymał ranę przewraca swoją figurkę. Pozostali przy życiu dzielą się łupami. 


Tych mamy kilka rodzajów: na początku podziału dotychczasowy Ojciec Chrzestny kładzie na stół swoje biurko, jest ono do zabrania w zamian za kartę łupów. Te dzielą się na obrazy - im więcej obrazów tym więcej kasy, banknoty o nominale 5, 10 i 20 tysięcy, apteczki, naboje oraz diamenty. Kto na koniec gry będzie miał więcej kart z diamentami otrzymuje dodatkowy kafel o wartości 60 000 (!). Na zakończenie 8 rundy liczymy łupy - kto ma ich najwięcej, wygrywa.

   Życie gangstera wcale nie jest takie łatwe. Czyhające niebezpieczeństwo, policja, która w każdej chwili może wpaść do kryjówki, nieufność wobec braci po fachu. Właśnie, nie należy przesadzać i ufać kolegom w 100%. Zwłaszcza, gdy dochodzi do podziału łupów, czyli najważniejszej części każdego napadu. Jasne, wszyscy chcieliby wziąć całą pulę, ale pamiętajcie, na stole leży parę w pełni naładowanych pistoletów. Zapraszam na recenzję gry imprezowej Kasa i Spluwy.  Za co zapłacisz?  W prostokątnym pudełku znajdziemy 8 piankowych pistoletów, wiernie odzwierciedlających te oryginalne, fajnie leżą w ręce. Instrukcja jest bardzo krótka, ale treściwa - po jej przeczytaniu wszystkie zasady na pewno będą zrozumiałe. Znaczniki ran, karty łupów oraz pocisków są dobrze wykonane, karty są grube, a co ważniejsze czytelne. Karty postaci również zdają egzamin, jednak plastikowe podstawki są bardzo ciasne, przez co po ich zdjęciu na figurkach postaci widać spore wyżłobienia. Całość oceniam na plus, a grę kupicie już od 85 zł, co jest bardzo dobrą ceną.         Jak strzelać?  Zasady gry Kasa i Spluwy są niezwykle proste. Gramy 8 rund, każda runda to 7 faz. Na początku Ojciec Chrzestny wykłada na środek stołu 8 kart łupów. Następnie każdy z graczy wybiera w sekrecie kartę naboju: strzał lub ślepak. Ojciec odlicza do trzech i w tym czasie każdy musi wycelować broń w innego z graczy. Boss może skorzystać ze swojego przywileju i rozkazać jednemu z bandytów by zmienił cel. Teraz jest czas na przeanalizowanie swojej sytuacji - jeśli chcesz, masz 3 sekundy, żeby zrezygnować z łupów, wtedy musisz przewrócić swoją figurkę. Następnie, pozostali gracze odsłaniają karty nabojów - wszyscy, którzy wybrali tę ze strzałem, ranią swój cel. Każdy kto otrzymał ranę przewraca swoją figurkę. Pozostali przy życiu dzielą się łupami.     Tych mamy kilka rodzajów: na początku podziału dotychczasowy Ojciec Chrzestny kładzie na stół swoje biurko, jest ono do zabrania w zamian za kartę łupów. Te dzielą się na obrazy - im więcej obrazów tym więcej kasy, banknoty o nominale 5, 10 i 20 tysięcy, apteczki, naboje oraz diamenty. Kto na koniec gry będzie miał więcej kart z diamentami otrzymuje dodatkowy kafel o wartości 60 000 (!). Na zakończenie 8 rundy liczymy łupy - kto ma ich najwięcej, wygrywa.    A teraz przychodzisz do mnie...  Mechanicznie, nie mam nic do zarzucenia. Rozgrywka, mimo 8 rund jest naprawdę szybka i dynamiczna. Wszystko rozgrywa się w ekspresowym tempie i nie ma czasu na móżdżenie i rozmyślanie nad strategią. Myślę, że przy zgranej ekipie, nawet 8 graczy całość rozgrywki zajmie do 30 minut.   Przy maksymalnej liczbie graczy ciężko planować zwycięstwo. Ruch każdego z przeciwników będzie nieprzewidywalny i nie wyobrażam sobie, by ktoś konsekwentnie realizował wymyśloną taktykę. Chaos to dobre słowo co będzie się działo podczas takich partii. Kule będą latać nad stołem, będziecie się przekrzykiwać, blefować oraz szantażować.    Oczywiście, Kasa i Spluwy nie są bezmyślną grą imprezową, totalnie losową, bez możliwości planowania. Jasnym jest, że najczęstszym celem będzie ten z największym zebranym łupem, więc ten musi tak kombinować by nie rzucać się w oczy i zrzucać podejrzenia o wielkie bogactwo na innych. Wycelowane w Ciebie 3 pistolety to marna szansa na przeżycie, no chyba że jesteś w czepku urodzony, ale Kasa i Spluwy na pewno to zweryfikuje :)  W dniu ślubu mej córki prosisz, bym mordował za pieniądze.  Tak naprawdę nie dopatrzyłem się większych wad gry. Jest szybka, konkretna i dynamiczna. Typowa imprezówka na większą liczbę graczy, którzy nawet nie grali w inne gry niż Eurobusiness czy Scrabble. To od zachowań graczy zależy jak będzie przebiegać rozgrywka - jedynie czysta złośliwość może pozbawić kogoś fun'u z gry. Ciągłe celowanie w kogoś, wybieranie tylko strzałów zamiast ślepaków - to może boleć, zwłaszcza gdy bezradnie patrzymy jak inni się bogacą. Radzę zachować trochę dystansu i grać fair.       Piankowe pistolety wprowadzają fajny klimat gangsterskich porachunków. Nie jest on może mocno wyczuwalny, jednak celując do innych z pistoletu faktycznie da się poczuć gęstą atmosferę mafijnego podziału łupów. Jeszcze lepiej będzie to wyglądać, gdy dodacie specjalne karty z umiejętnościami postaci. Od teraz możesz mieć 5HP, przekupywać innych graczy, zdobywać dodatkowe naboje, itp. Wszystko by wykorzystać swoje cechy tak by utrudniać życie innym, a sobie jak najbardziej umilić. Ciekawy wariant, który skutecznie urozmaica grę Kasa i Spluwy.    Werdykt  Kasa i Spluwy to naprawdę interesująca pozycja, która często będzie lądować na naszym stole. Prostota zasad oraz szybkość rozgrywki czynią z niej tytuł idealny do gry z rodzicami, znajomymi czy podczas lekko zakrapianych imprez. Wiem, że na co dzień nie jest łatwo zebrać grupę 8 graczy, jednak podczas dużej imprezy z przyjaciółmi nie powinniście mieć problemu. Fajny, gangsterski klimat i piankowe pistolety jako genialne gadżety czynią Kasę i Spluwy jedną z moich ulubionych gier imprezowych, polecam!      Data wydania 2016 Liczba graczy 4-8 Sugerowana liczba graczy 6-8 Czas gry 30 minut Sugerowany wiek min. 10 lat Polski wydawca Rebel

A teraz przychodzisz do mnie...

Mechanicznie, nie mam nic do zarzucenia. Rozgrywka, mimo 8 rund jest naprawdę szybka i dynamiczna. Wszystko rozgrywa się w ekspresowym tempie i nie ma czasu na móżdżenie i rozmyślanie nad strategią. Myślę, że przy zgranej ekipie, nawet 8 graczy całość rozgrywki zajmie do 30 minut. 

Przy maksymalnej liczbie graczy ciężko planować zwycięstwo. Ruch każdego z przeciwników będzie nieprzewidywalny i nie wyobrażam sobie, by ktoś konsekwentnie realizował wymyśloną taktykę. Chaos to dobre słowo co będzie się działo podczas takich partii. Kule będą latać nad stołem, będziecie się przekrzykiwać, blefować oraz szantażować.


Oczywiście, Kasa i Spluwy nie są bezmyślną grą imprezową, totalnie losową, bez możliwości planowania. Jasnym jest, że najczęstszym celem będzie ten z największym zebranym łupem, więc ten musi tak kombinować by nie rzucać się w oczy i zrzucać podejrzenia o wielkie bogactwo na innych. Wycelowane w Ciebie 3 pistolety to marna szansa na przeżycie, no chyba że jesteś w czepku urodzony, ale Kasa i Spluwy na pewno to zweryfikuje :)

W dniu ślubu mej córki prosisz, bym mordował za pieniądze.

Tak naprawdę nie dopatrzyłem się większych wad gry. Jest szybka, konkretna i dynamiczna. Typowa imprezówka na większą liczbę graczy, którzy nawet nie grali w inne gry niż Eurobusiness czy Scrabble. To od zachowań graczy zależy jak będzie przebiegać rozgrywka - jedynie czysta złośliwość może pozbawić kogoś fun'u z gry. Ciągłe celowanie w kogoś, wybieranie tylko strzałów zamiast ślepaków - to może boleć, zwłaszcza gdy bezradnie patrzymy jak inni się bogacą. Radzę zachować trochę dystansu i grać fair.

   Życie gangstera wcale nie jest takie łatwe. Czyhające niebezpieczeństwo, policja, która w każdej chwili może wpaść do kryjówki, nieufność wobec braci po fachu. Właśnie, nie należy przesadzać i ufać kolegom w 100%. Zwłaszcza, gdy dochodzi do podziału łupów, czyli najważniejszej części każdego napadu. Jasne, wszyscy chcieliby wziąć całą pulę, ale pamiętajcie, na stole leży parę w pełni naładowanych pistoletów. Zapraszam na recenzję gry imprezowej Kasa i Spluwy.  Za co zapłacisz?  W prostokątnym pudełku znajdziemy 8 piankowych pistoletów, wiernie odzwierciedlających te oryginalne, fajnie leżą w ręce. Instrukcja jest bardzo krótka, ale treściwa - po jej przeczytaniu wszystkie zasady na pewno będą zrozumiałe. Znaczniki ran, karty łupów oraz pocisków są dobrze wykonane, karty są grube, a co ważniejsze czytelne. Karty postaci również zdają egzamin, jednak plastikowe podstawki są bardzo ciasne, przez co po ich zdjęciu na figurkach postaci widać spore wyżłobienia. Całość oceniam na plus, a grę kupicie już od 85 zł, co jest bardzo dobrą ceną.         Jak strzelać?  Zasady gry Kasa i Spluwy są niezwykle proste. Gramy 8 rund, każda runda to 7 faz. Na początku Ojciec Chrzestny wykłada na środek stołu 8 kart łupów. Następnie każdy z graczy wybiera w sekrecie kartę naboju: strzał lub ślepak. Ojciec odlicza do trzech i w tym czasie każdy musi wycelować broń w innego z graczy. Boss może skorzystać ze swojego przywileju i rozkazać jednemu z bandytów by zmienił cel. Teraz jest czas na przeanalizowanie swojej sytuacji - jeśli chcesz, masz 3 sekundy, żeby zrezygnować z łupów, wtedy musisz przewrócić swoją figurkę. Następnie, pozostali gracze odsłaniają karty nabojów - wszyscy, którzy wybrali tę ze strzałem, ranią swój cel. Każdy kto otrzymał ranę przewraca swoją figurkę. Pozostali przy życiu dzielą się łupami.     Tych mamy kilka rodzajów: na początku podziału dotychczasowy Ojciec Chrzestny kładzie na stół swoje biurko, jest ono do zabrania w zamian za kartę łupów. Te dzielą się na obrazy - im więcej obrazów tym więcej kasy, banknoty o nominale 5, 10 i 20 tysięcy, apteczki, naboje oraz diamenty. Kto na koniec gry będzie miał więcej kart z diamentami otrzymuje dodatkowy kafel o wartości 60 000 (!). Na zakończenie 8 rundy liczymy łupy - kto ma ich najwięcej, wygrywa.    A teraz przychodzisz do mnie...  Mechanicznie, nie mam nic do zarzucenia. Rozgrywka, mimo 8 rund jest naprawdę szybka i dynamiczna. Wszystko rozgrywa się w ekspresowym tempie i nie ma czasu na móżdżenie i rozmyślanie nad strategią. Myślę, że przy zgranej ekipie, nawet 8 graczy całość rozgrywki zajmie do 30 minut.   Przy maksymalnej liczbie graczy ciężko planować zwycięstwo. Ruch każdego z przeciwników będzie nieprzewidywalny i nie wyobrażam sobie, by ktoś konsekwentnie realizował wymyśloną taktykę. Chaos to dobre słowo co będzie się działo podczas takich partii. Kule będą latać nad stołem, będziecie się przekrzykiwać, blefować oraz szantażować.    Oczywiście, Kasa i Spluwy nie są bezmyślną grą imprezową, totalnie losową, bez możliwości planowania. Jasnym jest, że najczęstszym celem będzie ten z największym zebranym łupem, więc ten musi tak kombinować by nie rzucać się w oczy i zrzucać podejrzenia o wielkie bogactwo na innych. Wycelowane w Ciebie 3 pistolety to marna szansa na przeżycie, no chyba że jesteś w czepku urodzony, ale Kasa i Spluwy na pewno to zweryfikuje :)  W dniu ślubu mej córki prosisz, bym mordował za pieniądze.  Tak naprawdę nie dopatrzyłem się większych wad gry. Jest szybka, konkretna i dynamiczna. Typowa imprezówka na większą liczbę graczy, którzy nawet nie grali w inne gry niż Eurobusiness czy Scrabble. To od zachowań graczy zależy jak będzie przebiegać rozgrywka - jedynie czysta złośliwość może pozbawić kogoś fun'u z gry. Ciągłe celowanie w kogoś, wybieranie tylko strzałów zamiast ślepaków - to może boleć, zwłaszcza gdy bezradnie patrzymy jak inni się bogacą. Radzę zachować trochę dystansu i grać fair.       Piankowe pistolety wprowadzają fajny klimat gangsterskich porachunków. Nie jest on może mocno wyczuwalny, jednak celując do innych z pistoletu faktycznie da się poczuć gęstą atmosferę mafijnego podziału łupów. Jeszcze lepiej będzie to wyglądać, gdy dodacie specjalne karty z umiejętnościami postaci. Od teraz możesz mieć 5HP, przekupywać innych graczy, zdobywać dodatkowe naboje, itp. Wszystko by wykorzystać swoje cechy tak by utrudniać życie innym, a sobie jak najbardziej umilić. Ciekawy wariant, który skutecznie urozmaica grę Kasa i Spluwy.    Werdykt  Kasa i Spluwy to naprawdę interesująca pozycja, która często będzie lądować na naszym stole. Prostota zasad oraz szybkość rozgrywki czynią z niej tytuł idealny do gry z rodzicami, znajomymi czy podczas lekko zakrapianych imprez. Wiem, że na co dzień nie jest łatwo zebrać grupę 8 graczy, jednak podczas dużej imprezy z przyjaciółmi nie powinniście mieć problemu. Fajny, gangsterski klimat i piankowe pistolety jako genialne gadżety czynią Kasę i Spluwy jedną z moich ulubionych gier imprezowych, polecam!      Data wydania 2016 Liczba graczy 4-8 Sugerowana liczba graczy 6-8 Czas gry 30 minut Sugerowany wiek min. 10 lat Polski wydawca Rebel


Piankowe pistolety wprowadzają fajny klimat gangsterskich porachunków. Nie jest on może mocno wyczuwalny, jednak celując do innych z pistoletu faktycznie da się poczuć gęstą atmosferę mafijnego podziału łupów. Jeszcze lepiej będzie to wyglądać, gdy dodacie specjalne karty z umiejętnościami postaci. Od teraz możesz mieć 5HP, przekupywać innych graczy, zdobywać dodatkowe naboje, itp. Wszystko by wykorzystać swoje cechy tak by utrudniać życie innym, a sobie jak najbardziej umilić. Ciekawy wariant, który skutecznie urozmaica grę Kasa i Spluwy.

   Życie gangstera wcale nie jest takie łatwe. Czyhające niebezpieczeństwo, policja, która w każdej chwili może wpaść do kryjówki, nieufność wobec braci po fachu. Właśnie, nie należy przesadzać i ufać kolegom w 100%. Zwłaszcza, gdy dochodzi do podziału łupów, czyli najważniejszej części każdego napadu. Jasne, wszyscy chcieliby wziąć całą pulę, ale pamiętajcie, na stole leży parę w pełni naładowanych pistoletów. Zapraszam na recenzję gry imprezowej Kasa i Spluwy.  Za co zapłacisz?  W prostokątnym pudełku znajdziemy 8 piankowych pistoletów, wiernie odzwierciedlających te oryginalne, fajnie leżą w ręce. Instrukcja jest bardzo krótka, ale treściwa - po jej przeczytaniu wszystkie zasady na pewno będą zrozumiałe. Znaczniki ran, karty łupów oraz pocisków są dobrze wykonane, karty są grube, a co ważniejsze czytelne. Karty postaci również zdają egzamin, jednak plastikowe podstawki są bardzo ciasne, przez co po ich zdjęciu na figurkach postaci widać spore wyżłobienia. Całość oceniam na plus, a grę kupicie już od 85 zł, co jest bardzo dobrą ceną.         Jak strzelać?  Zasady gry Kasa i Spluwy są niezwykle proste. Gramy 8 rund, każda runda to 7 faz. Na początku Ojciec Chrzestny wykłada na środek stołu 8 kart łupów. Następnie każdy z graczy wybiera w sekrecie kartę naboju: strzał lub ślepak. Ojciec odlicza do trzech i w tym czasie każdy musi wycelować broń w innego z graczy. Boss może skorzystać ze swojego przywileju i rozkazać jednemu z bandytów by zmienił cel. Teraz jest czas na przeanalizowanie swojej sytuacji - jeśli chcesz, masz 3 sekundy, żeby zrezygnować z łupów, wtedy musisz przewrócić swoją figurkę. Następnie, pozostali gracze odsłaniają karty nabojów - wszyscy, którzy wybrali tę ze strzałem, ranią swój cel. Każdy kto otrzymał ranę przewraca swoją figurkę. Pozostali przy życiu dzielą się łupami.     Tych mamy kilka rodzajów: na początku podziału dotychczasowy Ojciec Chrzestny kładzie na stół swoje biurko, jest ono do zabrania w zamian za kartę łupów. Te dzielą się na obrazy - im więcej obrazów tym więcej kasy, banknoty o nominale 5, 10 i 20 tysięcy, apteczki, naboje oraz diamenty. Kto na koniec gry będzie miał więcej kart z diamentami otrzymuje dodatkowy kafel o wartości 60 000 (!). Na zakończenie 8 rundy liczymy łupy - kto ma ich najwięcej, wygrywa.    A teraz przychodzisz do mnie...  Mechanicznie, nie mam nic do zarzucenia. Rozgrywka, mimo 8 rund jest naprawdę szybka i dynamiczna. Wszystko rozgrywa się w ekspresowym tempie i nie ma czasu na móżdżenie i rozmyślanie nad strategią. Myślę, że przy zgranej ekipie, nawet 8 graczy całość rozgrywki zajmie do 30 minut.   Przy maksymalnej liczbie graczy ciężko planować zwycięstwo. Ruch każdego z przeciwników będzie nieprzewidywalny i nie wyobrażam sobie, by ktoś konsekwentnie realizował wymyśloną taktykę. Chaos to dobre słowo co będzie się działo podczas takich partii. Kule będą latać nad stołem, będziecie się przekrzykiwać, blefować oraz szantażować.    Oczywiście, Kasa i Spluwy nie są bezmyślną grą imprezową, totalnie losową, bez możliwości planowania. Jasnym jest, że najczęstszym celem będzie ten z największym zebranym łupem, więc ten musi tak kombinować by nie rzucać się w oczy i zrzucać podejrzenia o wielkie bogactwo na innych. Wycelowane w Ciebie 3 pistolety to marna szansa na przeżycie, no chyba że jesteś w czepku urodzony, ale Kasa i Spluwy na pewno to zweryfikuje :)  W dniu ślubu mej córki prosisz, bym mordował za pieniądze.  Tak naprawdę nie dopatrzyłem się większych wad gry. Jest szybka, konkretna i dynamiczna. Typowa imprezówka na większą liczbę graczy, którzy nawet nie grali w inne gry niż Eurobusiness czy Scrabble. To od zachowań graczy zależy jak będzie przebiegać rozgrywka - jedynie czysta złośliwość może pozbawić kogoś fun'u z gry. Ciągłe celowanie w kogoś, wybieranie tylko strzałów zamiast ślepaków - to może boleć, zwłaszcza gdy bezradnie patrzymy jak inni się bogacą. Radzę zachować trochę dystansu i grać fair.       Piankowe pistolety wprowadzają fajny klimat gangsterskich porachunków. Nie jest on może mocno wyczuwalny, jednak celując do innych z pistoletu faktycznie da się poczuć gęstą atmosferę mafijnego podziału łupów. Jeszcze lepiej będzie to wyglądać, gdy dodacie specjalne karty z umiejętnościami postaci. Od teraz możesz mieć 5HP, przekupywać innych graczy, zdobywać dodatkowe naboje, itp. Wszystko by wykorzystać swoje cechy tak by utrudniać życie innym, a sobie jak najbardziej umilić. Ciekawy wariant, który skutecznie urozmaica grę Kasa i Spluwy.    Werdykt  Kasa i Spluwy to naprawdę interesująca pozycja, która często będzie lądować na naszym stole. Prostota zasad oraz szybkość rozgrywki czynią z niej tytuł idealny do gry z rodzicami, znajomymi czy podczas lekko zakrapianych imprez. Wiem, że na co dzień nie jest łatwo zebrać grupę 8 graczy, jednak podczas dużej imprezy z przyjaciółmi nie powinniście mieć problemu. Fajny, gangsterski klimat i piankowe pistolety jako genialne gadżety czynią Kasę i Spluwy jedną z moich ulubionych gier imprezowych, polecam!      Data wydania 2016 Liczba graczy 4-8 Sugerowana liczba graczy 6-8 Czas gry 30 minut Sugerowany wiek min. 10 lat Polski wydawca Rebel

Werdykt

Kasa i Spluwy to naprawdę interesująca pozycja, która często będzie lądować na naszym stole. Prostota zasad oraz szybkość rozgrywki czynią z niej tytuł idealny do gry z rodzicami, znajomymi czy podczas lekko zakrapianych imprez. Wiem, że na co dzień nie jest łatwo zebrać grupę 8 graczy, jednak podczas dużej imprezy z przyjaciółmi nie powinniście mieć problemu. Fajny, gangsterski klimat i piankowe pistolety jako genialne gadżety czynią Kasę i Spluwy jedną z moich ulubionych gier imprezowych, polecam!




Data wydania 2016
Liczba graczy 4-8
Sugerowana liczba graczy 6-8
Czas gry 30 minut
Sugerowany wiek min. 10 lat
Polski wydawca Rebel

Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

0 komentarze:

Prześlij komentarz